Saturday, June 13, 2009

Kenduri Kahwin Sepupuku

hari ne, sepupu aku kawen kat muor, baru umo 21 tahun.. da kawen. tapi OK la bagi ak, sebab die ner perempuan.. pergi la dengan mak aku , ak yang jadi driver.. da sampai, tgk kete da penuh, terpaksa la parking jauh sket,huuu maklum lah jalan kampung, tapi rasa suasana perkampungan tu yang wat lae besst seh (xtipu).. masuk2 jumpe plak sepupu lame, berbual2 dengan dorang dengan ramah mesra nyer.. sambil tu menyakat la akak si pengantin yang sebaya ngan aku ner..
"biler plak giliran ko neh, dja oiii"
"ah xder maknyer ak nk kawen dulu" kata si akak nyer dengan selamba badak,hahaha..
huhahuhahuaha, mak ak kate nk balik.. sebelum balik tuh cik noi ngan sepupu ak yang sorang nerh terjah aku..so berlaku la dialog2:
cik noi: haaa, pointer ko brape?
kak wani: da dapat keputusan lom?

ak dengan sedaya upaya cuba mengelak daripada menjawab soalan berbisa itu dengan bercerita hal laen..huhu

aku: dah nk balek ker? (lebey kureng kot)
abg azhari: brape?4 flat?3 lebey?
cik noi: haah nk blk jap lae..
kak wani: ko cuti eh skrang?
aku: x, praktikal jerr.. kat kilang biskut,haha

sumer pon ketawa haha tapi ak igt kan dorang terus lupe..jangkaan ku meleset..

cik noi n kak wani: brape ko nyer pointer?

semua sepupu2 aku tengok muker ak yang berjerawat ini, ak dah pandang kiri dan kanan (xselesa dgn tenungan dorang)
aku: ala sket jer...
cik noi n kak wani: brape ko nyer pointer?
aku: ala sket jer...
kak wani: ala ckp jerr..xder akak ader tmpt training kat petronas tu, klu nk akak leh tlg sumbatkan (camtu kot die cakap)
aku: 2 lebey jer..point lapan ker enam.. xingt sebab teruk sangat haha lae pon da praktikal kat kilang biskut daa..
cik noi: aishh naper teruk sgt tu?
aku: ala cik noi bese la, keputusan kat tgn DR.. (kate ak bersahaja)..yadayadayadayada..
(malas nk cite)

ketika tu aku berasa sungguh segan dan rendah diri sampai rase nk jer letak kepala aku dalam tanah cam burung unta wat bile die rase takot..aper yang aku tau daripada abang aku, kak wani ader position kat dalam petronas.. tp bkn engineering..
bagi aku, aku rase amat lah rendah diri dan xselesa biler org offer ak keje/training kat tempat kejer die atas name kroni2.. yelah, keputusan ak da lah xsetimpal dengan tempat kejer die..(xtau r die serius ke ape kan or she thinked twice after know my pointer), pastu ape plak org2 keje situ ckp kan.. n paling ak takot, xdpt perform as wat they hope for..
bagi aku, klu nk kroni2 boleh.. tapi biar dah ader valuable experiences from other companies at least 2 years ker.. baru la ader konfident kan when someone want to recommend..

p/s: this is just my opinion, :P, OK, (aku ner ckp jer lebey, last2 terjadi sebalik nyer) :P

0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP